تعمیر پکیج گلدیران
نعمیر پکیج گلدیران پکیج های دیواری گلدیران دارای یک صفحه رابط کاربری دیجیتال بزرگ هستند که در صورت بروز خطا یا اروری در عملکرد پکیج، نوع خطا را با نمایش کد مربوط به آن مشخص میکنند.
e1: خرابی سنسور تشخیص دهنده شعله یا تشکیل نشدن شعله: در این حالت مشکل میتواند از قطع بودن گاز، مسدود بودن دودکش یا خرابی سنسور باشد. سالم بودن سنسور را میتوان با گرم کردن آن با یک شعله تست کرد. در مواردی نیز سنسور سالم بوده و این برد کنترل است که به علت خرابی پیام آن را دریافت نمیکند. برای تعمیر برد کنترل بهتر است با تعمیرکار حرفه ای تاس بگیرید.
e2: مشکل گرم شدن بیش از حد: مبدل ممکن است بر اثر رسوب گرفتن یا خرابی سنسور آن بیش از اندازه گرم تشخیص داده شود. اگر مشکل از رسوب گرفتن باشد، با انجام سرویس میتوان آن را رفع کرد. .
e3: مشکل در لوله آب گرم خروجی: این مشکل نیز میتواند ناشی از رسوب گرفتی باشد.
e4: پایین بودن فشار آب: در صورت بروز این مشکل از کاملا باز بودن شیر آب ورودی اطمینان حاصل کرده و کار کردن پمپ را بررسی نمایید.
e6-e7: خرابی سنسور دما: این سنسور که ntc نام دارد، پکیج دیواری گلدیران را به کار می اندازد و درصورت خرابی آن دستگاه فرمان روشن شدن هنگام نیاز به آب گرم را دریفات نمیکند. برای چک کردن سالم بودن آن، دو سر سیم های اهم متر را به آن وصل نموده و با حرارت غیر مستقیم دمای آن را افزایش دهید. عدد اهم متر باید به ازای افزایش دما از 30 به 50، از 8 به 4 اهم کاهش یابد.
e9: یخ زدن سیستم گرمایش: برای رفع این مشکل از آنجا که پکیج های گلدیران مجهز به سیستم ضد یخزدگی هستند، کافی است طبق توصیه ابتدای مطلب گاز و برق پکیج را هنگام استفاده نکردن به مدت طولانی قطع نکنید.
در دمای زیر صفر پکیج هایی که در فضای بیرون هستند نباید خاموش باشند. یخزدگی میتواند باعث از بین رفتن آب بندی اورینگ ها و ترکیدن لوله ها و حتی پمپ مبدل شود.
در صورت بروز یخزدگی، باید یخ ها را با سشوار آب کرد. بعد از آب شدن کامل یخ در لوله ها و اتصالات خیلی آرام شیر پرکن پکیج دیواری گلدیران را باز کنید تا دستگاه پر شود. در این حالت احتمالا آب از پشت مبدل صفحه ای نشت میکند. در این حالت باید اورینگ های مبدل و پمپ تعویض شوند. پس از آب بندی، فشار را روی یک و نیم تنظیم نمایید.